|
У категорії матеріалів: 11 Показано матеріалів: 1-11 |
|
Сортувати по:
Даті
Имя этого человека вошло в исторические и научно-технические энциклопедии, в его честь назван кратер на Луне, а в родном городе благодарные потомки открыли музей и поставили ему бронзовый памятник. Речь идет об уроженце Коропа Николае Ивановиче Кибальчиче, гение террористической мысли и пионере ракетной техники.
|
Если ехать дорогой из Коропа к бывшему райцентру Понорницы, то, пересекши величавую Десну, попадаешь в небольшое село "Рыхли". Уже в конце XVI столетия в этой лесной пустыне стояла деревянная церковь, и именно близ нее появилась Чудотворная икона Святителя Николая, посланная Богом, чтобы укрепить веру народа, угнетенного католической Польшей, к которой отошел Черниговский уезд за Деулинским мирным договором (1618г.). В 1666 году черниговский полковник Василий Многогрешный, брат гетьмана Демьяна Многогрешного, основал здесь Пустынно-Рыхливский Николаевский монастырь.
|
Здесь находится единственный в Украине музей террориста. Ведь иначе сегодня и не назовешь человека, участвовавшего в покушении на российского царя Александра II. Впрочем, еще совсем недавно Кибальчича и его товарищей, участников боевой организации народовольцев, называли революционерами... На северо-востоке Черниговской области расположился Коропский район. Из архивных исследований известно, что территория нынешнего Коропского района входила в состав Новгород-Сиверского, потом Черниговского княжества.
|
Отже, плінфа, залишки якої експонуються у Мізинському музеї, належала міській церкві. Радичевське місто було в окрузі церковним, торговельним, культурним і військовим центром. Від храмів, що будувалися з каменю (Грузія, Крим), залишилися руїни, від наших (дерев`яних), звісно ж, нічого не залишилось. Тому уламки плінфи, виявлені нами при розкопках Музейної гори, звідки археологічний інвентар зносить вода з часів мисливців на мамонтів, наводять на думку, що тут у ХІІ-ХІІІ ст.
|
Нині Будище - центр сільської ради, до складу якої лише воно і входить, з населенням на 1.01.2009 року 274 особи (132 двори). Будище завжди було селом порівняно невеликим в Подесенні, яке тепер входить до Коропського району. Так, у 1860 році кількість прихожан Георгіївської церкви складала 875 осіб (для порівняння: Рождественської - 2 771 особу). Але це село, розташоване на колись чималій річці Бистриці за 19 кілометрів від райцентру, є одним із найдавніших поселень на території нашого району.
|
Василь Єлисейович Куриленко - краєзнавець, археолог, популяризатор знань про минуле Подесення - грунтовно досліджує цілі пласти з життя людини у нашому краї, починаючи з часів мамонтів. Нині ми пропонуємо читачам "Коропщини" серію його публікацій, які стосуються зроблених ним відкриттів щодо культових споруд та культової обрядності у компактному регіоні правобережжя Десни, куди входять Мізин, Свердловка, Радичів.
|
Радянську владу у Краснопіллі встановили у січні 1918 року. Непростими для села були роки колективізації., Великої Вітчизняної війни, про що збереглися спогади його мешканців. Велика робота проводилася в Краснопіллі з ліквідації неписьменності дорослого населення. було відкрито чотири пункти з ліквідації неписьменності, де навчалося майже все село. Під час колективізації немало заможних селян було розкуркулено. Бідніші у 1930-1931 роках об`єдналися у колгоспи, яким дали назви "Искра революции", "8 марта", "Червоне поле", "Червоний ранок".
|
Село з промовистою назвою Краснопілля розташоване за 15 кілометрів від райцентру Короп на маленькій річечці Стрижень, яка тече до Десни через село Вільне. Від Краснопілля до залізничної станції Алтинівка також 15 кілометрів. А з 1993 року, з відкриттям залізничної станції "Короп”, тут діє залізнична станція, через яку ходить потяг на Алтинівку та Конотоп. Нині Краснопілля — центр сільської ради, до території якої входить невеликий хутірець Червоний Ранок із населенням 8 осіб ( на 1.01. 2009) У самому ж Краснопіллі мешкає 502 людей. Маліють наші села. Краснопілля не виняток, хоча, наприклад, сто років тому це був досить людний населений пункт, де проживало понад три тисячі мешканців.
|
Село недарма називається колискою людяності. У містах - наука, індустрія, а в селі - душа народу. Села, як і люди, мають свої біографії, а відтак - і дати свого народження. Але якщо про рік народження людини можна довідатися з її паспорта, то родини, тобто час заснування, більшостінаселених пунктів губляться на далеких дорогах історії. І найчастіше ми знаємо лише дату першої згадки про них. До найдавніших сіл Сіверського краю належать Сохачі. Цього річ село відзначає своєрідний ювілей.
|
Час біжить швидко, швидко змінюються цілі епохи - навіть за життя одного покоління. Цінності перехідного періоду завжди сумнівні - тим і небезпечні, бо є загроза забути, а відтак і втратити все напрацьоване дідами-прадідами, а то й зовсім викреслити їх з пам`яті. А безбатченкам, як відомо, море по коліна… Аби зберегти нашу минувшину, пам`ять про своїх попередників, про їхні моральні цінності, побут, спосіб життя - а в цілому ті корені, на яких тримається й росте дерево роду людського - ми й публікуємо матеріали про населені пункти Коропщини.
|
История Николаевского ярмарка в седую глубину веков уходит. В 1848 году в округе свирепствовала страшная болезнь чума. И когда люди были до крайности обессилены, когда ежедневно умирали десятки людей, одному из священников во сне пришел ангел и сказал, что должны они принести чудотворную икону Свято-Николаевского Рыхлиевского монастыря и с нею обойти околицы Коропа. И когда это было сделано 29 июля 1848 года, с того дня больше ни один человек не умер, а все кто были больны выздоровели.
|
|