Структурні принципи хорового концерту Березовського розвинули Д. Бортнянський і А. Ведель. Народився в м. Глухові. З 1758 р. навчався в Придворній співацькій капелі. В 1769—79 рр. вдосконалював майстер¬ність в Італії, 1779—96 рр. — придворний капельмейстер у Гатчині і Павловському, 1796—1825 рр. — директор При¬дворної співацької капели. В своїй композиторській творчості Бортнянський органіч¬но поєднав досягнення української хорової культури із захід¬ноєвропейськими стцлями барокко і класицизму, а також розвинув започаткований М. Березовським жанр циклічного хорового концерту (він є автором 70 концертів, 2 літургій, та ін. хор. творів, які віднесено до вершинних досягнень світо¬вої музичної культури). Його перу також належать опери: «Креонт» (1777), «Алкід» (1778), «Квінт Фабій» (1770) —(всі італійською мовою); «Свято сеньйора», «Сокіл» (обидві 1786), «Син-суперник» (1787) — (всі французькою мовою); симфонія (1790), квінтет, квартет, сонати, пісні та ін., напи¬сані на засадах класицизму.
|