Для українських турагенств, що працюють у сегменті масових турів, кінець літа ознаменувався професійною новиною: на сайтах більшості великих туроператорів з'явилася інформація про перегляд розмірів агентської винагороди. А точніше, оператори ввели фіксований відсоток бонусу для своїх агентів. Туристична громадськість сприйняла цей факт досить емоційно. Втім, воно й не дивно - адже нововведення в будь-якій галузі бізнесу вимагають часу для адаптації. Можна було запропонувати, що восени піде низка звинувачень на адресу «акул» турбізнесу від їх дрібних, але більш численних опонентів. Однак бунтів не було. Проте в середовищі турагентів, перш за досить роз'єднаної, почався процес самоорганізації, що вилилася в круглий стіл «Регулювання відносин в туристичній галузі». Крім самих агентів, в обговоренні ситуації, що склалася взяли участь великі туроператори, у тому числі Pegas Touristik, Turtes Travel, KaryaTour, Anex Tour. Підтримку круглого столу своїм присутністю також висловили перший заступник голови Держслужби туризму і курортів Ольга Соколова, голова Всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха, голова Всеукраїнської профспілки юристів Юрій Михальський. Результатом дійства стало відкритий лист до туроператорів із закликом до діалогу. Послання операторам туристичного ринку підтримали близько півтисячі агентств. Незважаючи на всю делікатність ситуації, сторони виявили готовність до обговорення. Незважаючи на те, що остаточного рішення про перегляд агентських винагород поки не прийнято, туроператори та турагенти вже досягли певних угод. Зокрема, було вирішено не розміщувати конфіденційну інформацію про взаємини туроператорів і турагентів у відкритих джерелах (наприклад на сайтах туркомпаній). Як би там не було, сторони вважають, що досягнуто головне - дано старт конструктивного діалогу. Він буде проходити у формі переговорів між кожним з туроператорів та координаційною радою, що представляє інтереси турагенств.
Джерело: Андрій Мазур
|