Один із них – до Краматорська, де працює унікальна фабрика-музей ретро-автомобілів. Тут зібрано близько ста екземплярів вітчизняного і світового автомобілебудування. Частина з них уже повністю відреставрована, інші – у процесі відновлення. Вся історія автомобілебудування, як на долоні, зібрана у Краматорську. Тут працює фабрика-музей ретро-авто. Понад сотня експонатів вабитиме туристів, надто - під час Євро-2012, сподіваються на Донеччині. Тут і військова техніка, і рідкісні екземпляри легковиків, і машини знаменитостей. Анатолій Пронченко, директор Краматорської фабрики-музею: «Раскапывается история каждой машины, они были, понятно, дарственные машины, их нельзя было купить нигде в магазине». Кожне авто — окрема історія. Ось такі чорні красені виготовляли на замовлення Сталіна. Вони призначалися для членів уряду. Дивний мікроавтобус “Юність” - результат задуму радянських дизайнерів, як легковик підвищеного вмісту пасажирів. Автомобіль унікальний, адже до серійного випуску так і не потрапив. Денис Францев, заступник директора фабрики-музею: «Приехал Форд из Америки, хотел купить этот проект для себя, чтобы у себя их производить — наши не продали. Но и в массовое производство его тоже не запустили. С 62 по 64 год с модификациями разными было выпущено всего 30 штук таких автобусов». Такий невеличкий автомобіль для людей із обмеженими можливостями в народі називали «Спасибі Сталіну». А ось такі “Паккарди” вождь дарував видатним художникам, льотчикам, спортсменам, артистам, письменникам. Василь Панкратов, консультант: «Был подарен «Паккард» Любови Орловой. Ну, этот, возмжно. Утверждать не буду». Кожну машину відновлюють вручну. На реставрацію треба майже 2 роки. Моделі не для продажу. Відтак навіть приблизна вартість раритету невідома. Тут не відмовляються від приватних замовлень на реставрацію. Отримані гроші йдуть на ремонт власного фонду.
|