У міжнародному туристичному рейтингу Україна посіла 85 місце серед 139 країн світу, втративши за 2010 рік 8 позицій. Серед європейських країн за конкурентноздатністю туристичної галузі вона випередила лише Вірменію, Боснію, Герцеговину та Молдову, опинившись у рейтинговому переліку між такими країнами, як Намібія та Гватемала. Перші місця у світовому туристичному рейтингу належать Швейцарії, Німеччині та Франції. Українська гостинність виявилася міфом Серед чинників, що "тягнуть” рейтинг України донизу, є кілька таких, що обговорюються давно – поганий захист прав власності, ненадійність правоохоронних органів, низька якість транспортної інфраструктури, проблеми із кількістю та якістю готельних кімнат, високі податки. Проте і за приязністю населення, і за кількістю історичних та природних пам’яток, – факторів, які традиційно зараховують до українських туристичних позитивів, - Україна також посідає останні місця рейтингу. Треба міняти мізки Екскурсовод Олена Каганець, яка вже кілька років влаштовує приватні тури Україною для невеликих груп іноземців, каже, що головним приємним "відкриттям” іноземних туристів в Україні, з її досвіду, є борщ. Натомість головними проблемами української туристичної галузі пані Олена називає дороги і туалети. Що ж стосується історичних пам’яток та музеїв, то тут, за словами екскурсовода-практика, багато що залежить від "людського фактора”, який, власне, і визначає, що і як запам’ятають про якесь історичне місце України туристи: "Є реставрований палац Кирила Розумовського, останнього гетьмана України. Цей палац відкрили у 2009 році. Із ним у нас вийшов великий "прокол”. Люди їхали зі Сполучених Штатів і дуже хотіли на нього подивитися. Ми приїхали у призначений час, але нас туди не пустили. Тобто, палац вже був відкритий для огляду, але там були чиновники. І для чиновників він був відкритий, а для звичайних людей – ні. Тобто, отут ми бачимо оцей наш людський фактор, люди із оцією радянською ментальністю…Поки мізки людей не поміняються, в Україні нічого не буде в плані туризму”. Туризм - короткий шлях до відновлення економіки Загалом, як відзначають автори рейтингу Туристичної конкурентоспроможності, саме туризм є однією із тих галузей, які дозволяють швидко відновити економіку, працевлаштувати багато робочої сили, при цьому пріоритет надається молоді та жінкам, які зазвичай мають менші можливості для працевлаштування. Крім того, туризм – найкраща непряма реклама для інвестицій та торгівлі. Показовими у цьому плані є приклади Італії, Греції та Чорногорії. Маючи одні із найкращих показників кількості об’єктів світової культурної спадщини, Італія та Греція поступово втрачають позиції. Італія - через непрозорість регуляторних процедур, Греція – через погіршення показників безпеки та державної політики. Чорногорії ж, навпаки, вдалося покращити свій рейтинг на 16 позицій тільки завдяки кардинальному покращенню регуляторної політики у туристичній галузі.
|