Прекрасним подарунком для багатьох прилучан і гостей міста стала експозиція майстра українського живопису Анатолія Риженка, що триває в прилуцькому краєзнавчому музеї з 30 червня по 20 серпня. На ній представлено близько тридцяти творів, написаних ним як в Україні, так і за кордоном (Польща, Голландія, Бельгія, Німеччина, Франція…) і датованих початком ХХІ століття.
Штрихи творчої біографії:
2000 рік – дипломант 5-го міжнародного АРТ-фестивалю (м. Київ. Український Дім); персональна виставка в м. Дюссельдорф (Німеччина, публічна бібліотека);
2004 рік – персональна виставка в м. Дюссельдорф (галерея доктора Букса);
2006 рік – персональна виставка до Дня Незалежності України (офіс української діаспори в м. Дюссельдорф);
2008 рік – увійшов до десятки найкращих на відбірковому конкурсі художників Чернігівщини "За збереження пам’яток культури й архітектури”, винагорода – місячне стажування в Бостоні за рахунок Конгресу США.
Як відомо, про художника судять по картинах. Тож увійдімо до виставкової зали. У її невеличкий затишний простір, де в строгій тематичній послідовності виставлено пейзажі, натюрморти, портрети. При цьому кожна картина існує тут сама по собі. Бо ідейна виразність полотен підсилюється ще й допоміжними засобами: підсвічуванням, вазами, металопластиком… і цитатами поета Олександра Забарного. Одна з ключових – "Спочинь на моєму плечі!” Від мистецького дива Риженка нібито линуть божественні звуки флейти.
Самобутня атмосфера, самобутній живописець! Працює він як у реалістичному, так і в стилі "фентезі” – окремо в кожному, а іноді в їх гармонійному поєднанні. Відтак, знайомство з картинами потребує виняткової зосередженості.
Вражають передусім портрети ("Портрет Пако” пам’яті ліпшого друга Юрія Покальчука, "Портрет Дашеньки”, "Дівчисько з Броварок”, "Світлана”, "Дитячий портрет"…).
Показова деталь: очі деяких персонажів напівзаплющені або опущені додолу – митець ніби дає нам можливість пофантазувати, самостійно домислити образ, вибудувати певний ряд асоціацій.
Довго не відпускають з ніжних лабет прекрасного пейзажі й натюрморти: "Осінь у Качанівці”, "Набережна Дунаю”, "Спогад про Париж”, "Ангел”, "Казкова симфонія”, "Ніжність”, "Подарунок товаришу”, "Квіти”, "Вечірній натюрморт” та інші. Написані в різні періоди, вони яскраво випромінюють енергетику митця. За допомогою незвичайних кольорів.
"Люблю працювати над кольоровою гамою, – зізнається пан Риженко. – Прагну, щоб на одному дециметрі містилося якомога більше кольорів. Навіть таких, яких немає в природі. А звідси – пошук, безжальне ставлення до себе (появі картини передують десятки ескізів), продиктоване власним кредо "Не важливо "що”, а важливо "як”. Після паузи додає: "Знаєте, в житті мене не ваблять ні матеріальні вигоди, ні звання, ні статуси. Нічого, окрім творчості. Тому й люблю її до самозабуття”.
На часі наш герой – у стані несамовитого горіння. Крім основної роботи, ревно облаштовує другий поверх краєзнавчого музею до 925-ї річниці Прилук. Це так важливо! Будучи членом динамічної креативної команди мецената-патріота Юрія Коптєва, Анатолій Риженко усіляко прагне надати рідному місту рис європейськості, більшої одухотвореності.
Талановитому майстру пензля до снаги впливати на свідомість земляків. Свідчення – відгуки шанувальників.
Сергій Кулєшов: "Майстре, я захоплений глибиною і ніжністю Ваших робіт. Вони гасять в людині депресію, гнів, зло”.
Ольга Піддяченко: "Ваші картини надихають на досягнення нових рубежів!”
Світлана Чекаліна: "Подобається філігранна техніка виконання. Не перестає дивувати колір. Дякую за наполегливість!”
Тетяна Зоц: "Оригінальні твори, які сполучають вічне з прекрасним, красномовно переконують, що життя чудове і кожен мусить залишити в ньому благодатний слід”.