Представники вітчизняного туристичного бізнесу переконані, що починати вирішувати проблеми в галузі туризму в Україні треба зі змін у законодавстві.
„Для початку туризм має бути виділений, як окремий вид економічної діяльності”, - переконана в.о. президента Асоціації лідерів турбізнесу України (АЛТУ) Олена Шаповалова, - для цього державі потрібно нове законодавство в галузі туризму, яке забезпечить певні гарантії, як туристам, так і турагентам, а також дозволить залучити інвесторів для розвитку внутрішнього туристичного потенціалу, який має Україна”.
Представниця АЛТУ підкреслила, що це перше професійне об’єднання суб’єктів туристичної діяльності, яке було створено у 2007 році провідними вітчизняними туроператорами з метою сприяння розвитку усіх видів туризму в Україні, а також забезпечення захисту прав і представництва спільних інтересів суб’єктів туристичної діяльності в державних органах і міжнародних організаціях. На сьогоднішній день загальна частка членів АЛТУ на туристичному ринку України оцінюється приблизно в 70% у виїзному і понад 30% у внутрішньому туризмі.
Також О. Шаповалова наголосила, що першочергове завдання держави - зробити так, аби від банкрутства туркомпанії не постраждав жоден турист. „Для цього треба запровадити страхування відповідальності туроператора на базі європейського досвіду”, - переконані керівники АЛТУ, які для гарантії виконання зобов'язань перед своїми туристами вже створили програму „Знак якості” зі страховим фондом у розмірі 1 млн. євро, що поширюється на 11 туроператорів - членів асоціації. „Якщо буде прийнято закон про дерегуляцію, який відмінить турагентську ліцензію - наша програма „Знак якості” як ніколи стане актуальною”, - підкреслила керівник асоціації.
О. Шаповалова поінформувала, що зараз АЛТУ бере активну участь у підготовці нової Державної програми з розвитку туризму на найближчі 5 років. Зокрема, асоціація висунула пропозицію до законопроекту про відміну виключної діяльності туроператора. „Ми пропонуємо не відміну, а розширення діяльності туроператора - щоб вони могли інвестувати зароблені кошти у будівництво готелів в Україні, розробку туристичних маршрутів тощо”, - пояснила керівник асоціації.
„Лише тоді наша держава почне отримувати певні дивіденди від туризму, якщо вона поставиться до нього, як до галузі, що може приносити надходження до бюджету, як це робиться в багатьох країнах, зокрема в Туреччині” - підкреслила пані Шаповалова. На разі, за її словами, в Україні немає туристичного продукту, а є лише прекрасний внутрішній потенціал – чудова природа, історичні пам’ятки, архітектура, які потрібно трансформувати в туристичний продукт, привабливий для інвестора і туриста.