Туристичні виставки, які традиційно проводяться у столиці в середині календарної осені, знаменують собою закінчення "високого" туристичного сезону. А по закінченні чого-небудь прийнято підводити підсумки, робити аналіз звершень і допущених помилок (без яких, на жаль, не обходиться ніколи), і, як наслідок, прогнозувати свою діяльність на майбутнє з урахуванням набутого досвіду. Нинішня осінь є для вітчизняної індустрії туризму унікальною. Перш за все, в тому сенсі, що вона знаменує собою закінчення першого «кризового» сезону, в якому рецесивні явища світової економіки, у тому числі і туризму, проявили себе у всій красі. Поза всяким сумнівом, головною дійовою особою в закінченні сезону став Його Величність Криза - саме так, із великої літери. Фактичний зрив сезону в Криму, різке зменшення показників виїзного туризму, різке зниження кількості авіа чартерів - все це ланки одного ланцюга. Проте, не дивлячись на кризу, а де в чому й завдяки йому, деякі туристичні напрями демонструють збереження показників, а подекуди навіть і зростання. Наприклад, більше стало туристів в українських Карпатах - як наших співгромадян, так і іноземців. Одним з популярних напрямків виїзного туризму стала Хорватія - не в останню чергу завдяки скасуванню віз (правда, тимчасової) для громадян України. Нарешті, в нашу країну прийшли нові авіакомпанії - далеко не останні в своєму сегменті, відкрилися нові маршрути добре відомих українським турфірмам авіаперевізників. Все це свідчить, що криза - це не Чорна Смерть, а час для підвищення конкурентності свого продукту, час відкриттів для себе (і своїх клієнтів, звичайно ж) чогось нового, час налагодження нових зв'язків, а також позбавлення від чогось непотрібного. Наприклад, престижних, але малорентабельних напрямків або програм, від зайвих витрат, від неефективних або застарілих рішень. Саме над цим і варто подумати зараз, на виставках - адже їх організатори дають можливість не тільки презентувати свій продукт, але й обмінятися досвідом, дізнатися, як вирішують ту чи іншу проблему колеги, перейняти, нарешті, їх досвід. Втім, виставки відбуваються лише двічі на рік, і хто-то в них не планує участі з-за скорочення обсягів доходів, хтось - з інших причин. У той же час протягом усього року з вами журнал «Український туризм» - по суті, та сама виставка, але на папері. Адже саме на наших сторінках можна зробити те ж саме, що й на виставці - презентувати новий продукт, обмінятися досвідом, взяти участь у дискусії. Редакція профільного ділового видання працює для вас, і прагне найбільш точно і об'єктивно висвітлювати проблеми галузі та захищати ваші інтереси.
Юрій Самойлов
гол. редактор журналу "Український туризм"
|