Страхування є невід'ємною, органічною частиною туристичної індустрії - адже турист, вирушаючи у подорож чи на відпочинок, залишаючи звичну для себе обстановку, піддається різним ризикам (наприклад: погіршення стану здоров'я, настання нещасного випадку, втрати майна або грошових коштів, документів, заподіяння шкоди третім особам - список далеко не вичерпний). Деякі з цих ризиків далеко від дому зростають на багато разів, в результаті страховий поліс став обов'язковою складовою будь-якого туру. ЗАТ «Європейське туристичне страхування» стало першою компанією, яка професійно займається розробкою і наданням саме туристичного страхового продукту в нашій країні. З моменту виходу на український ринок ми зайнялися адаптацією традиційних, прийнятих у Європі страхових продуктів, до потреб українського ринку. І запропонували туристичним компаніям комплекс як звичних для українців страхових послуг (медичні ризики, нещасний випадок) на строки від 3-х днів до року, так і нові страхові продукти. На початку минулого року ми одні з перших в Україні ввели послугу страхування ризиків переривання або скасування поїздки (у тому числі й з причини відмови у видачі іноземної візи). Ще один специфічний страховий ризик в туризмі - відповідальність за шкоду, заподіяну третім особам. Під цю категорію підпадають різні події, наприклад, при гірськолижному туризмі (нанесення шкоди здоров'ю лижника в результаті випадкового зіткнення). До недавнього часу туристичні фірми були змушені страхувати ці ризики за кордоном - як правило, у страхових компаніях приймаючих країн. Проте сьогодні такі ризики можна застрахувати і у нас, в ЄТС. Сьогодні, через достаток відмінності послуг на ринку туристичного страхування, туристичним операторам і агентам, які продають тури безпосереднім споживачам, доводиться самостійно займатися наповненням страхових полісів опціями, необхідними в кожному конкретному випадку. Зайве говорити, що це вимагає спеціальних знань і часу. Ситуація на ринку туристичного страхування сьогодні така, що він впритул підійшов до надання послуг в комплексному, або пакетному, вигляді. Саме тому наша компанія, на початку наступного року, передасть ринку готові пакети страхових послуг. Наприклад, страхування медичних витрат + страхування від нещасного випадку + страхування багажу і т.д. Зрозуміло, будь-який з цих комплексів може бути додатковим страхуванням додаткового ризику. Детальний опис пакетів ми наведемо пізніше - безпосередньо перед їх випуском на ринок, проте вже зараз хочу зауважити, що вони будуть задовольняти вимоги до страхового захисту споживачів з усіх основних сегментів туристичного ринку, від сімейного відпочинку та ділового туризму до екстремальних поїздок. Застосування страхових пакетів в туризмі принесе туристичним фірмам додаткові переваги. Зокрема, зникне необхідність розбиратися в «конструктора» із страхових послуг, страхових премій та умов страхування тих чи інших ризиків. Спростити розрахунки страхових премій для менеджерів туристичних фірм-агентів - наприклад, переважна більшість пакетів розроблені і прораховані для стандартних термінів подорожей: 7, 10, 12 і 14 днів. Вже найближчим часом ми відкриваємо сайт, на якому буде надана не тільки інформація про нас і наші послуги, а й можливість придбати страховий поліс он-лайн. Номенклатура розроблених нами пакетів страхових послуг покриває всілякі ризики, що виникають в туризмі - аж до найрізноманітніших, наприклад, виникнення кесонної хвороби у дайверів після екстреного підняття на поверхню, і подальшого лікування та реабілітації. Надання пакетних страхових продуктів - це прогресивне нововведення для українського туристичного ринку, яке спростить операції на ринку туристичних послуг, позбавить споживачів (як туристів, так і турагентів) від необхідності розбиратися в складних для них нюансах страхування. Це давно вже стало практикою в Європі, приходять до цього і українські туристичні компанії. Більшість наших партнерів позитивно оцінює таку новацію і висловлює готовність користуватися саме такою формою надання страхових послуг - навіть якщо при цьому страхові премії зростуть. Але при цьому зросте і ефективність ведення бізнесу, що особливо важливо в нинішні, кризові часи.
Андрій Ніколаєв перший заступник голови правління ЗАТ «Європейське туристичне страхування»
|