Кабінет міністрів України прийняв Постанову від 21 травня 2009 року № 501, якою вніс зміни в Постанову «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності». Зміни стосуються також процедури одержання тур операторської і турагентської ліцензії суб’єктами господарювання.
До цього часу до заяви про видачу ліцензії треба було подавати наступні документи:
1. Засвідчені в установленому порядку копії установчих документів суб’єкта господарювання із зазначенням його найменування згідно із статтею 90 Цивільного кодексу України (для юридичних осіб). 2. Засвідчена в установленому порядку копія документа про затвердження складу органу управління (виконавчого органу), призначення керівника суб’єкта господарювання – для туроператора. 3. Засвідчена в установленому порядку копія документа про затвердження складу органу управління (виконавчого органу), призначення керівника чи керівника філії, іншого відокремленого підрозділу суб’єкта господарювання – для тур агента (юридичної особи). 4. Засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право власності суб’єкта господарювання або оренди ним службового приміщення (офісу). 5. Засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують рівень освіти, кваліфікації та стаж роботи, необхідні для провадження відповідного виду господарської діяльності. 6. Нотаріально засвідчена копія довідки банківської або іншої кредитної установи про підтвердження фінансового забезпечення відповідальності суб’єкта господарювання у розмірі, визначеному Законом України «Про туризм». 7. Засвідчена в установленому порядку копія договору із страховою компанією про обов’язкове страхування (медичне та від нещасного випадку) туристів, що здійснюють туристичні подорожі, - для туроператорів. Зараз для одержання тур операторської та турагентської ліцензії потрібно менше документів. Ст. 27 «Туроператорська та турагентська діяльність» Постанови «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності» від 21 травня 2009 року № 501, викладена в такій редакції: - Абзац перший виключено; - Абзац другий виключено; - Абзац третій виключено; - Засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право власності суб’єкта господарювання або оренди ним службового приміщення (офісу); - Абзац п’ятий виключено; - Нотаріально засвідчена копія довідки банківської або іншої кредитної установи про підтвердження фінансового забезпечення відповідності суб’єкта господарювання у розмірі, визначеному Законом України «Про туризм». - Засвідчена в установленому порядку копія договору із страховою компанією про обов’язкове страхування (медичне та від нещасного випадку) туристів, що здійснюють туристичні подорожі, - для туроператорів. Також відбулися зміни стосовно плати за ліцензію. Відтепер вона здійснюється після того, як прийнято рішення про видачу ліцензії. Але платити до бюджету за одержану ліцензію потрібно більше: не 340 грн., як раніше (20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян), а 1-ну мінімальну заробітну плату (з 01.07.2009 – 630 грн., з 01.10.2009 – 650 грн., з 01.12.2009 – 669 грн.) Плата за видачу кожної копії ліцензії (для підрозділів, філій, офісних приміщень) збереглася на минулому рівні – 1 неоподаткований мінімум доходів громадян (17 гривень). В той же час, юристи попереджають суб’єктів ліцензування про те, що, хоча з Постанови «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності» від 21 травня 2009 року № 501 виключена подача деяких документів, слід пам’ятати, що Ліцензійні умови ніхто не відміняв. Тому вимоги, що стосуються, наприклад, рівня освіти, кваліфікації і стажу роботи керівника та персоналу туроператора чи тур агента, повинні бути дотримані. Якщо цього не буде, у органа контролю за дотриманням ліцензійних умов при перевірці суб’єкта туристичної діяльності виникнуть підстави для скасування дозволу для провадження такої діяльності.
|