Попит на туристичні послуги падає. А разом з ним – і вартість турів. Правда, дешевшають далеко не всі напрямки. Ми дізналися, чого хочуть туристи в цьому році і скільки вони готові витратити на довгоочікуваний відпочинок. За попередніми даними, попит на туристичні путівки з січня по червень 2009 року в середньому впав на 35-40% в порівнянні з аналогічним періодом 2008 року. Безумовно, в цілому попит на різні тури із-за економічної ситуації в країні впав. Всі компанії скоротили свої плани продажів турів приблизно у двічі. За спостереженнями інших учасників ринку попит на туристичні послуги в усіх напрямках впав приблизно на 20%. Причому, за рахунок тих, хто ще в минулому році купував собі бюджетні тури. Багато хто з цих туристів просто не їдуть цього року відпочивати. А от попит на дорогі тури, як і раніше високий. Можливо, через те, що для цих туристів питання декількох тисяч доларів, які вони витрачають на відпочинок, не є принциповим. У свою як і раніше, є група (вже не прошарок і не клас) мандрівників, які не змінюють своїх принципів при підході до вибору подорожі – вибирають собі висококласні готелі на строк від двох до чотирьох тижнів. Хоча подібні замовлення в цьому сезоні можна перерахувати на пальцях. За словами аналітиків, нині основний девіз клієнтів при виборі туру – «дешево і сердито». Аналізуючи бронювання останніх 2-3 місяців, можна сміливо констатувати, що переважна кількість українських туристів зробила крок назад при виборі готелів. Тобто ті, хто раніше відпочивав у готелях п’ять зірок де-люкс, нині воліють стандартні 5-зіркові готелі. А клієнти з меншим бюджетом в основному очікують акційних цін . Також відзначається аналітиками, що цього року туристи скоротили свій бюджет на відпочинок приблизно на 10-15%. Вони вибирають більш дешеві готелі або ті ж готелі, але на менш тривалий термін перебування. Скажімо, якщо торік турист їхав на 14 днів, то цього року – на 10-12. Як не дивно, туристи як і раніше вважають за краще дорогі готелі. Тобто бюджет подорожі в ту ж Туреччину чи Єгипет в порівнянні з минулим роком не змінився. Хоча треба сказати, що ціни за рахунок здешевлення авіаперельоту трохи впали – приблизно на 15% у порівнянні з минулим. Цього року страждає глибина продажів турів. Якщо раніше туристи замовляли тури заздалегідь, то зараз багато хто чекає якихось негайних турів, спеціальних пропозицій (як по готелях, так і по перельотах. Безумовно, народ став берегти гроші. Всі бажають більш дешеві негайні турів, так що дзвонять за день-два до поїздки і хочуть замовити собі.
|