Новий вид транспорту для туристів презентували у столиці. Відтепер Паркове кільце охочі зможуть оглянути на сигвеї. Окрім простоти у користуванні: нахилився вперед — поїхав, відхилився назад — загальмував, він абсолютно екологічний — працює на акумуляторах та підзаряджається як звичайна мобілка. Сигвей може розвивати швидкість до 20 кілометрів на годину, однак для екскурсій столицею її обмежили до 8 кілометрів. Окрім туристичних цілей, у різних країнах світу транспорт використовують патрулі, поштарі та оператори телебачення. Туристи та мешканці столичні відтепер можуть оглянути старий Київ із новими відчуттями. У неділю на Михайлівській площі за підтримки міського управління туризму презентували екскурсії на сигвеях. На перший погляд пристрій важко назвати транспортом — два колеса з площадкою поміж ними та ручка управління. Працює сигвей за рахунок балансування пасажира — нахил уперед — рух уперед, нахил назад — зупинка. Так само легко і повертати. Навчитися їздити можна за 5 хвилин. Окрім простоти, транспорт є абсолютно екологічним. Він живиться від акумуляторів, що заряджаються від будь-якої мережі. Повного заряду вистачає приблизно на 40 кілометрів. — Нині на сигвеях охочі можуть оглянути найгарніші столичні парки — Маріїнський та Хрещатий, так зване Паркове кільце. Півторагодинна екскурсія обійдеться у 250 гривень. Для зручності екскурсантів групи формуємо не більше 6 осіб,— розповідає координатор проекту “Захоплюючий Київ” Арсеній Фінберг. Щоб уберегти людей, особливо літніх туристів, від травматичних випадків, швидкість на київських сигвеях обмежили до 8 кілометрів на годину, хоча розганятися він може до 20-ти. Таке до душі прийдеться екстремалам. Для них на таких же пристроях із трохи більшими колесами можуть улаштувати екскурсію Голосіївським парком. Побувати на сигвеях пропонують організатори і в межах Київщини, наприклад, у білоцерківській “Олександрії” чи уманській “Софіївці”. Звісно, що такі тури обійдуться дорожче, понад 1000 гривень. Однак популярними вони можуть стати під час “Євро-2012”, прогнозують у “Захоплюючому Києві”. Використовувати сигвей можна не лише для туристичних маршрутів. У багатьох країнах на ньому їздять патрулі, охоронці, працівники великих фабрик. Користуються таким видом транспорту також поштарі й оператори на великих знімальних майданчиках. Однак пересуватися ними на звичайних дорогах дуже небезпечно. Тому в багатьох країнах, наприклад, Данії, Японії, Австралії цей вид транспорту вважається забороненим. Тим часом швейцарці прирівнюють сигвей до велосипедів. В Україні статус нового виду транспорту ще не визначили.
Марина Губенко “Хрещатик”
|