Безперечно, одним із першочергових напрямків роботи Держтуризмкурортів залишається розбудова договірно-правової бази зовнішніх відносин, насамперед з країнами, що є для України генеруючими туристичними ринками.
За результатами проведеної роботи у 2009 р. укладено 49 міжурядових та міжвідомчих угод про співробітництво в галузі туризму, в тому числі 15 — з країнами ЄС. Також Держтуризмкурортів розроблено проекти міжурядових і міжвідомчих угод про співробітництво в галузі туризму з понад 15 країнами світу, в тому числі з Андоррою, Аргентиною, Гвінеєю, Індонезією, Іспанією, Мадагаскаром, ОАЕ, Румунією, Сан-Марино, Саудівською Аравією, Словенією, Тунісом, Філіппінами, Францією, Шрі-Ланкою, Японією, що є для України перспективними туристичними ринками, ведеться переговорний процес з їх укладання.
Співробітництво на двосторонньому рівні розбудовується, насамперед, через проведення на щорічній основі засідань міжвідомчих робочих груп по туризму та участь у роботі міжурядових комісій, особливо з країнами, з якими створено
правову базу співробітництва, а також реалізацію міждержавних, міжурядових і міжвідомчих програм і протоколів довгострокового та середньострокового співробітництва в частині туризму.
В рамках активізації двосторонніх туристичних зв'язків у квітні поточного року ми провели зустрічі з представниками Посольства Індії в Україні, а саме з Другим секретарем Анандом Пракашем, Надзвичайним і Повноважним Послом Демократичної Соціалістичної Республіки Шрі-Ланка в Росії і Україні Удаянгом ВІРАТУНГА.
Особлива увага з нашого боку приділяється забезпеченню Дійсного членства України у Всесвітній туристській організації (ЮНВТО), участі у роботі статутних органів ЮНВТО
— Генеральної асамблеї, Виконавчої ради та Регіональної комісії для Європи, інших заходах Організації — всесвітніх туристичних самітах, форумах, конгресах, засіданнях, семінарах, конференціях, практикумах, виставках, що відбувалися в країнах світу та були проведені в Україні, а також сплати разом з МЗС щорічних членських внесків до бюджету ЮНВТО.
Також забезпечується участь у розробці проекту Нового базового договору між Україною та ЄС із урахуванням завдань адаптації туристичного законодавства України до відповідних Директив і стандартів Євро союзу. В ході цієї роботи остаточно погоджено з європейською стороною розділ «Туризм» проекту Нового базового договору між Україною та ЄС.
У ході засідання Спільного комітету експертів реалізації Угоди між Україною та ЄС про спрощена оформлення віз європейській стороні запропоновані внести відповідні зміни і доповнення до згаданої Угоди що передбачали б включення «організованих туристів» до категорій, щодо яких діє спрощений візовий режим.
Наголошую, що посилення ролі України у світових та загальноєвропейських процесах, формування уявлення про нашу державу як країну з багатою, унікальною культурою та історичною спадщиною, як надійного і передбачуваного партнера потребує подальшої активізації інформаційно-пропагандистської діяльності, спрямованої на підвищення міжнародного авторитету України.
До речі, з метою поширення інформації про туристичний потенціал України на внутрішньому та зовнішньому ринках Державною службою туризму і курортів у 2009 р. створено відеоролики соціального характеру під назвою «Відпочивай в Україні» та «Подорожуй Україною» тривалістю 30 секунд, кожний з яких презентує можливості для відпочинку в Україні, культуру, мистецтво, туристичну та інвестиційну привабливість. Інформація втілена у стислій динамічній формі європейського рівня, спрямована на широку всеукраїнську та міжнародну аудиторію та здатна сформувати сприйняття України як європейського регіону, що має унікальну туристичну привабливість.
Зазначений відеоматеріал транслювався переважною більшістю центральних та регіональних державних телерадіокомпаній протягом року.
В поточному році для ефективної промоції національної туристичної галузі Державна служба туризму і курортів разом з регіональними структурними підрозділами планує взяти участь у вітчизняних та міжнародних виставкових заходах за кордоном, під час яких проводитиметься робота щодо розповсюдження рекламно-інформаційної продукції, що популяризує туристичний потенціал регіонів, що приймають Євро 2012, та України в цілому, проведення зустрічей на офіційному рівні з представниками державних органів влади по туризму та бізнесових кіл різних країн світу, інформування потенційних туристів щодо наявних туристичних ресурсів.
Джерело Наталія Швець
Ж-л "Турбізнес"