Міністр культури і туризму України Михайло Кулиняк в інтерв'ю Бі-Бі-Сі про те, чому не приїжджають туристи з-за кордону. У Лондоні працює Всесвітній туристичний ярмарок в якому беруть участь десятки країн і сотні туристичних фірм з усього світу. Український павільйон рекламує туристичні принади України. Зокрема, Крим, який в Британії знають доволі добре. Також активно рекламують і Карпати, де Україна хотіла би у Буковелі провести Зимову Олімпіаду 2022 року. З цієї теми почалася розмова у Лондоні з міністром культури і туризму України Михайлом Кулиняком. І першим запитанням Української Служби Бі-Бі-Сі було таке: чи є гарантія, що у Карпатах буде сніг, адже гори порівняно невисокі. М. Кулиняк: Ви знаєте, зазвичай в Карпатах зимою сніг є. Скоріше, виключення, що його мало. Ще такого не було, щоб у Карпатах не було снігу. Тому, я думаю, не в цьому проблема. Якщо брати вже глобально, напевно, ніхто не може сказати, який взагалі клімат буде на планеті в 2022 році. Але ми всі маємо надію, що гірше не стане і що все буде рухатись тільки до кращого. Бі-Бі-Сі: А щодо інфраструктури Буковелю, Карпат українських загалом? М. Кулиняк: Я думаю, що було б бажання і була би зорганізованість. Я думаю, ми багато чого можемо. Вже є багато. Просто є мала інформаційна підтримка того, що ми маємо зараз в Україні. Ми над цим працюємо якраз як державний орган. Щоби все це систематизувати, щоби світові показати, що Україна є, вона існує. Тому, що багато людей знає, якщо подивитись ті гірськолижні курорти, які є в Україні, на них неможливо потрапити взимку. Всі місця забиті, все зайнято, зарезервовано. Зараз будуть будуватися нові, оновлюватися. Тому, що ми поставили високу і серйозну ціль перед собою. І ми прекрасно розуміємо, що області і регіон Західної України – це, за великим рахунком, економічно депресивні райони, де якраз розвиток туризму дасть людям можливість роботи, заробітку. Непотрібно буде їхати, як зараз більшість із Західної України виїжджає, на заробітки в Європу, або до Росії. Люди знайдуть собі роботу в Україні, повернуться до своїх сімей, будуть налагоджувати життя в Україні. Бі-Бі-Сі: Якщо із зими в літо. Як зробити так, щоб Крим був більш привабливий для українців порівняно з турецькою Анталією, чи з Золотими Пісками Болгарії, чи з Грецією? М. Кулиняк: Сила Криму – в кліматі. Ми не можемо зрівняти. Крим виграє і перед Анталією, і перед усією Туреччиною і перед багатьма регіонами, де відпочивають. В чому ще недопрацювання, це, звичайно, в сервісі. І знову ж таки на початку осені президент провів в Криму нараду, де визначив чітко пріоритети і поставив чіткі завдання щодо розвитку Криму. Бі-Бі-Сі: Так, але кажуть, що дешевше сісти в літак, полетіти в Чорногорію чи на Кіпр, ніж до Криму дістатися. Дуже дорого, страшні ціни просто в Криму і сервіс не відповідає цим грошам. М. Кулиняк: За сервіс ми вже проговорили. Знаєте, не дивлячись на те, цього року люди почали їхати. І в цьому році особливо з Білорусії. Це перший рік, коли була така кількість з Білорусії. Росіяни, навіть Казахстан, Азербайджан. Тобто, люди почали повертатись, скажімо так, до Криму. Тому, що більшість людей ще пам’ятає Крим з молодості, з юності, тому, люди з задоволенням приїжджають в Крим. Ціни ми розуміємо чому. Я би сказав, що ціни завищені в Криму через те, що сезон – 4-5 місяців. А коли ми всі разом зробимо так, що сезон в Криму буде 9-10 місяців, одразу ціни впадуть і рівень сервісу відразу підніметься. Ми це прекрасно розуміємо. Ми знаємо, як це зробити. Бі-Бі-Сі: Тобто, зараз народ хоче швидку копійку зірвати за цей короткий сезон, так? М. Кулиняк: Абсолютно правильно. Люди розуміють, що 4 місяці у них є шанс заробити, і вони стараються, звичайно, накрутити ціни, щоб заробити і решту сезону на ці гроші ніби чекати вже наступного сезону. Наше завдання зробити цей сезон довгим. І ми це можемо зробити. Є матеріальна база, є в Криму санаторії, де можна в осінній й весняний періоди проводити власне оздоровлення людей як з України, так і з інших країн. Ми маємо Артек, куди ми вже маємо заявки з різних країн на осінній й весняний періоди навіть щоби там діти вчились. Тільки треба організуватися, це все використовувати. Бі-Бі-Сі: А як зробити так, щоб їхали насамперед до Криму не тільки люди, яких веде якийсь ностальгічний настрій, а, умовно кажучи, німці, шведи, британці, італійці? Тобто, з Європи як новий турист. М. Кулиняк: Це якраз ще одне завдання і пріоритет. Тобто, це промоція України за кордоном. Якраз один із шляхів цієї туристичної виставки, де ми показуємо окремо кримський стенд. Також це, звичайно, розміщення інформації про Україну за кордоном. В Україні ми бачимо багато країн. Є і біг-борди там, і реклама у ЗМІ і в телевізорі. Тобто, ми зараз це організовуємо, щоб реклама про Україну так само виходила і в Європі – це один із шляхів. Бі-Бі-Сі: Коли ми говоримо про Київ, Крим, Карпати, замки України, козацькі місця Центральної України, якщо взяти регіонально на сході України, хтось може сказати, що крім вугільних териконів і труб металургійних комбінатів там нема, на що подивитися. Ви не погодитесь, мабуть, з цим? М. Кулиняк: Абсолютно не погоджусь. Тому, що якщо ми візьмемо Слобожанщину, навіть візьмемо Донбас, то там не тільки терикони. Якщо взяти Слов’янськ, якщо взяти Лавру Святогірську, оці всі місця – там просто прекрасні місця, там лікувальні заклади, де люди лікуються, де для туристів дуже цікаво. Я вже не кажу навіть якщо взяти шахти не вугільні, а соляні, а є два місця - Артемівськ і на Закарпатті. Це унікально, де санаторії підземні, де людей з астмою виліковують. І це правда, це реально. Так само, я думаю, ми повинні робити промоцію в Європі, хоча не можна сказати, що зараз вони пустують. Є багато людей. Але так само в Європі. Люди про це знають, і люди поїдуть. Інфраструктура і інформація. В інформації ми трошки відстаємо, ми ніколи не звертали на це достойну увагу і ніколи на це держава, по великому рахунку, не виділяла достатньо коштів. Українська служба Бі-бі-сі
|