Єврокомісія оприлюднила сьогодні пропозиції щодо вдосконалення послуг у сфері туризму. Реалізація цих пропозицій має допомогти країнам ЄС зберегти за Європою статус світового лідера за туристичною привабливістю,
За даними Єврокомісії, тільки за підсумками 2008 року Європу відвідали 379 млн іноземних туристів, частка континенту складає близько 40 відсотків від загальної кількості туристичних поїздок у світі. Разом з цим, економічні явища, які спостерігаються у світі, вразили також і туристичний сектор, який є ринковим за своєю природою.
Пропозиції Єврокомісії враховують зміни, які відбулися останнім часом у поведінці туристів, а також такі фактори, як сезонність туристичної активності та тенденцію до "старіння" населення.
"Лісабонська угода вперше в історії створює спільне правове поле для розвитку європейського туризму. Це дозволяє нам працювати над політикою, яка повною мірою дозволить скористатися розмаїттям нашого туристичного сектору, послуги якого ми можемо запропонувати як європейським, так і неєвропейським туристам. Ми маємо зберегти за нашою туристичною галуззю передові позиції у застосуванні інноваційних рішень. Це буде важка робота, але наша мета - зберегти за Європою перше місце за туристичною привабливістю. Сьогодні ми виклали 21 пропозицію, яка має вивести європейську туристичну індустрію у 21 століття", - заявив з цього приводу віце-президент Єврокомісії з питань підприємництва і промисловості Антоніо Тайані (Antonio Tajani).
На сьогодні у сфері європейського туризму працюють 1,8 млн підприємств, переважно малого і середнього бізнесу. На цю сферу припадає близько 5,2% робочих місць на ринку праці та більше 5% від загальноєвропейського ВНП.
Пропозиції Єврокомісії передбачають впровадження інноваційних туристичних технологій та їх координацію в рамках єдиної технологічної платформи для всіх підприємств галузі, включаючи туристичні агентства і готелі. Іншим напрямком є подовження туристичного сезону з урахуванням особливостей різних категорій населення, їх вікової та соціальної диференціації, а також координація між країнами ЄС заходів з організації туристичної діяльності в дні шкільних канікул.
Для адаптації галузі до викликів 21 століття Єврокомісія пропонує посилити сектор соціологічних та ринкових досліджень, результати яких будуть використовуватися для розвитку туризму.
Велику увагу в згаданих пропозиціях Єврокомісія приділяє балансу між ціною та якістю туристичних послуг, затвердження європейського бренду "якісного туризму". Нарешті, туристична галузь у найближчому майбутньому має бути більше інтегрована до головних напрямків європейської політики та адаптована до фінансових інструментів Євросоюзу.