Гостре питання створення торговельних точок на території заповідника «Чернігів стародавній» і розташування новостворених сувенірних кіосків та павільйонів громадського харчування для забезпечення потреб туристів обговорювалось на прес-конференції в експертному клубі «Чиста політика». Чернігівські підприємці виступили з ініціативою оновити за власний кошт сувенірні кіоски та торгові точки, де можна буде нашвидкуруч перекусити як туристам, так і мешканцям міста. Стародавній Вал, відмітив учений секретар заповідника «Чернігів стародавній» Сергій Черняков, залишається найбільш привабливим місцем для туристів. Вже сьогодні кількість туристів збільшується з кожним днем, тож нагальним питанням стає створення необхідної інфраструктури для обслуговування туристів. Заповідник намагається знайти нові форми роботи та розширити сферу своєї діяльності. Вже сьогодні на Валу працює фотовиставка «Чернігів і чернігівці — 100 років тому», планується проведення творчого конкурсу на кращих знавців Чернігова, видаються нові книги щодо історичної спадщини нашого краю. Розробляється проект реконструкції Валу. Заповідник підтримав ініціативу підприємців щодо створення малих архітектурних форм, де можна буде придбати сувеніри, вишиванки, вироби народних майстрів, випити каву та прохолодні напої. Спільна справа об’єднала підприємців, які зацікавлені у збереженні торгових точок на території Валу, та тих, хто планує створити нові робочі місця. Так, головний інженер фабрики «Ярославна» Алла Бруй розповіла, що підприємство виробляє унікальні речі — вишиванки, скатертини, сувенірну продукцію, що користується попитом у туристів. Було б дуже доречно, щоб ця продукція, разом із виробами народних майстрів, продавалася на Валу. Підприємство мріє розмістити стаціонарну торговельну точку, що працювала б не лише влітку, а й у зимовий період. Підприємці, які займаються громадським харчуванням, а саме Валентина Мурзіна та Ірина Кириченко, висловили своє занепокоєння тим, що їм дають дозвіл на торгівлю лише на сезон, вони ж планують вкласти в оновлені торговельні павільйони значні кошти. Для розробки проектів вони залучали кращих дизайнерів і хочуть, щоб туристи мали змогу перекусити смачно і в комфортних умовах. Вони готові запропонувати різні види швидкого харчування, але їм необхідні гарантії від влади та заповідника, що їм нададуть можливість плідної й довгострокової роботи. Голова спілки народних майстрів Володимир Мороз, який має вже великий досвід співпраці із заповідником (його сувенірний кіоск працює на Валу вже п’ятнадцять років), поділився з присутніми своїм баченням вирішення проблеми. На жаль, сезонність туристичного бізнесу не дає можливості працювати на повну потужність, зазначив він. Інколи вартість опалення перевищує суму доходів від продажу сувенірів, а ще виникає проблема, пов’язана з охороною торгової точки. Журналістам продемонстрували варіанти проектів торгових точок, котрі планується розмістити на Валу. З приводу розвитку туристичного бізнесу і підготовки нашого міста до Євро-2012 виникла жвава дискусія, але всі прийшли до висновку, що створення інфраструктури на Валу — вимога часу, проблему цю треба вирішувати найближчим часом, і зацікавлені в її вирішенні мають бути всі — і влада, і підприємці. Бо якщо діяти, як лебідь, рак і щука, справа не зрушиться з мертвої точки.
До теми: Чернігівський Вал незабаром матиме нове обличчя
|