Серед громадян Білорусі м. Чернігів найбільше асоціюється з брендом пива «Чернігівське». Серед наступних поширених асоціацій є сприйняття його як частини України, яка має свою східну самобутність та знаходиться на кордоні з Білоруссю. Далі асоціативно приходить його древність, історичність. Джерелом інформації про Чернігів більш всього виступають розповіді знайомих та друзів, які побували в місті, досвід транзитного перебування в Чернігові під час подорожі до Києва чи в Крим. Мотивом для повернення до м. Чернігова ще як мінімум один раз для більшості респондентів є наявність самобутніх цікавих місць та якісний, відносно дешевий сервіс. Також дуже важливим є приємна затишна атмосфера в місті та найвність друзів чи знайомих, які мешкають в Чернігові. Перепоною для відвідання Чернігова в більшості випадків є питання фінансової спроможності та наявності вільного часу. На питання щодо засобів збільшення притоку туристів до міста учасники фокус-групового дослідження переважно відмітили, що це мають бути цікаві загальноміські заходи, фестивалі свята. На питання, про захід, який би міг особисто зацікавити респондентів відвідати Чернігів, респонденти вказали низку можливостей, які представляють для них інтерес: проведення фестивалів, які розкривають місцеву та національну самобутність і традиції (фольк-фестивалі); музичні фестивалі, інколи за участі світових зірок; фестивалі середньовічної культури, лицарські турніри; конференції, семінари, візити, пов'язані з працею. В контексті питання щодо видів та якості міської інфраструктури та послуг, які можуть зробити Чернігів більш привабливим для туристів, по частоті згадувань можна виділити варіант необхідності облаштування туристичних центрів в центрі міста та історичних місцях. Далі респонденти вказували на доцільності облаштування туристичної пішохідної вулиці, де мають знаходитись сувенірні крамниці, ресторани тощо. Окремо наголошувалось на створенні автентичних закладів (ресторанів, барів). Якщо б респонденти чули про Чернігів як про місто легенд, то переважна більшість з них мала б бажання відвідати місто. При тестуванні логотипу міста було отримано три групи відповідей. По- перше, це сприйняття логотипу в контексті православ'я, подій і часів Київської Русі, місця, де переплелись історичні події. По-друге, логотип сприймайся респондентами як клубок, що символізує спокій, домашній затишок, безпеку та приємні відчуття. По-третє, логотип сприймався як певний путівник із казок, що має налаштовувати на казковий настрій. При тестуванні зразків брендової продукції в більшості випадків позитивні відгуки отримала сумки та футболки з логотипами міста. Далі за відповідями йшли кружки, чашки, ручки та тарілки з логотипами та брелоки. В той же час, було висловлено побажання більш креативного підходу з точки зору самих видів сувенірів.
|