З телевізійних екранів нам постійно нагадують: україна очікує на Євро! Представники чернігівської міської влади неодноразово заявляли, що потік вболівальників і туристів не омине наш обласний центр (адже Чернігів – північні ворота країни), що означає додаткові прибутки і в бюджет, і в гаманці місцевих підприємців. Хоча у такої думки є опоненти: мовляв, наше місто закордонних гостей не дуже-то цікавить. Не беремося прогнозувати, чи збіль-шиться потік туристів до Чернігова у зв’язку з проведенням змагань, але поговоримо, як зустріне місто тих, хто все ж таки завітає до нас у гості.
Зацікавлюємо потенційних туристів
На думку керівника управління стратегічного розвитку Чернігівської міської ради Бориса Атрощенка, проведення Євро-2012 має велике значення для розвитку Чернігова як туристичного центру. Так, столичні туристичні оператори включають Чернігів у туристичні маршрути для учасників і гостей чемпіонату. Деякі з них розмістили інформацію на своїх сайтах, дехто видав путівники, куди увійшли пам’ятки Чернігова та області. Крім того, відбувся обмін постерами з містами-партнерами в Україні та побратимами за кордоном. Так, на вулицях Львова можна побачити рекламу «Чернігів – історія починається тут».
Сайт Туристично-інформаційного центру Чернігова (ТІЦу) містить інформацію п’ятьма мовами. «Ми проаналізували звернення за минулий рік і з’ясували, що це були представники 83 країн. Кількість звернень до ТІЦу у порівнянні з 2010 роком зросла на третину, - повідомив нашим читачам Борис Атрощенко. - Це важливо, адже перш ніж кудись їхати, люди шукають інформацію щодо харчування, розміщення, а також про цікаві події».
До речі, вже готовий другий календар подій Чернігова (щоправда, на момент цієї розмови на сайті його ще не було), незабаром він буде надрукований. Одна з цьогорічних родзинок - масштабний фестиваль Romantik, який має привернути увагу громадськості до Чернігова. Про цей захід ми вже докладно розповідали. Співробітники ТІЦу продовжують роботу з видання нових матеріалів (буклетів, брошур) як мінімум двома мовами. Це будуть різнопланові видання як із загальною краєзнавчою інформацією про Чернігів, так і з довідковою інформацією про готелі, заклади харчування, музеї, галереї та театри. Життя підказує, що таких буклетів у Чернігові бракує. На часі – видання презентаційного альбому чи книги про Чернігів. Останній раз така книга побачила світ понад 20 років тому. Це серйозна і масштабна праця, тому вочевидь, до Євро не встигнемо.
Люди і вказівники заговорили англійською
Наступний напрямок роботи – мовна підготовка персоналу ресторанів і кафе, а також готелів, аби вони могли хоча б відповідати на запитання. За словами Бориса Атрощенка, готельєри та ресторатори Чернігова й самі чудово розуміють, що це вимога часу, отож їхні працівники вже начебто оволоділи базовою англійською. Крім того, зроблений переклад назви страв у меню, деякі ресторани пропонують наші традиційні страви та напої – поліські та чернігівські.
Минулого року у ЗМІ повідомлялося також про набір волонтерів, які в разі потреби зможуть допомогти туристам – нададуть інформацію про історичні пам’ятки, установи, закади харчування, а в разі потреби – й першу медичну допомогу. Ці люди працюють не за гроші, а заради розширення кола спілкування, самореалізації, мовної практики. У Чернігові охочих набралося близько 200 чоловіків і жінок, в основному це студенти. Хоча є бажаючі з кола пенсіонерів, які мають вільний час і раніше працювали в сфері туризму. Втім, волонтери мають бути спеціально підготовлені.
- Від волонтерів вимагається знання інфраструктури нашого міста та базове володіння іноземною мовою (англійською чи німецькою). Їм потрібно мати аптечку, засіб зв’язку та спеціальну екіпіровку, аби вони вирізнялися з-поміж інших, - пояснив начальник управління стратегічного розвитку. - Людей ми вже відібрали, заняття починаємо з наступного тижня. Головне, що люди хочуть, їм цікаво. Апробацію волонтерів плануємо провести в травні на фестивалі Romantik, а після «Євро» залучатимемо їх до проведення міських заходів. Такі люди нам дуже потрібні.
Позитивний момент, який варто відзначити, – у Чернігові стало більше гідів-екскурсоводів. Якщо два роки тому мова йшла про 20 фахівців, які мали відповідні сертифікати та могли проводити екскурсії Черніговом, то зараз їх понад 60. Варто згадати і про двомовні (українською та англійською) вказівники, що вказують напрямок до основних туристичних об’єктів. Вони з’явилися на вулицях Чернігова наприкінці минулого року. Певна частина – «за рахунок господарюючих об’єктів»
В центрі Чернігова з’явиться WiFi
Цікаво, що туристів у Чернігів (і не лише з нагоди Євро-2012) міська влада планує залучити також за допомогою новітніх технологій. Мова – про бездротовий інтернет у центральній частині міста – на Валу, на Алеї Героїв. На думку Бориса Атрощенка, це дуже потрібний проект, особливо для молоді, яка повинна мати можливість скористатися інтернетом не лише в кафе, а й в основних туристичних зонах. Щоправда, цей проект поки що на стадії перемовин, задля його реалізації потрібно залучити кошти спонсорів. Ще одна хороша ідея - організація фан-зон для вболівальників, які не поїдуть на стадіони, але «вболіватимуть» разом з друзями. Зокрема, планується, що одна з таких фан-зон з великими екранами розміститься у Літньому театрі, однак ще треба вирішити всі серйозні питання щодо інфраструктури, безпеки людей. Це буде всеукраїнський проект.
Ще одна спільна з бізнесом ініціатива – «Зелений театр на Алеї Героїв». У Чернігові є люди, які прагнуть влаштовувати концерти, танці, конкурси в центрі міста, щоб люди могли насолоджуватися музикою, піснею, святом. «Життя повинно бути барвистим! – переконаний мій співрозмовник. – Чернігову потрібні події – фестивалі, свята, унікальні акції, треба розвивати подієвий туризм. Ми вивчаємо досвід Кам’янця-Подільского в цьому плані. За кілька років місто змогло стати центром подієвого туризму. На першому етапі влада дійсно змогла інвестувати кошти в підтримку таких заходів, а потім активно підключився приватний капітал».
Вікторія Кудіна
Главная Черниговская Газета №8, от 26.03.2012
|