Одна з найважливіших тенденцій готельного ринку Європи, яка почалася ще до кризи і триває в даний час, - об'єднання небрендових готелів в мережі, що вкрай позитивно позначається на професіоналізмі галузі в цілому. Крім того відзначається активне залучення професійних готельних операторів до управління готелями, що відбивається на зростанні міжнародних готельних мереж і появу нових брендів. Ще одна тенденція - диверсифікація готелів Старого Світу. «Вільні ніши зайняли бюджетні мережі, бутік-готелі, готелі тривалого перебування, готелі з площадками для гольфу», _ говориться в аналітичному огляді готельного ринку Європи на липень 2009 року, представленому компанією ASTERA в альянсі з Atisreal International. З одного боку аналітики відзначають зростання популярності готельного девелопменту серед інституціональних і приватних інвесторів, які бажають диверсифікувати свої портфелі, з іншого - істотне падіння рівня інвестицій в готельну нерухомість на головних європейських ринках. «На п'яти основних європейських ринках рівень інвестицій впав з 18 млрд євро в 2007 році до 11 млрд у 2008-му. Плани розвитку деяких готельних операторів в 2009 році скоротяться у зв'язку з призупиненням багатьох девелоперських проектів », - повідомляється в звіті. За обсягом інвестиційних угод у готельній нерухомості лідирує Великобританія, за нею йдуть ринки Франції та Німеччини. За даними аналітиків, найбільш різке падіння обсягу інвестиційних угод - до 50% - зафіксовано в Іспанії та Італії, що є наслідком фінансових проблем місцевих інвесторів, переважаючих на цих ринках.
|