За роки незалежності України й Білорусі ці країни все ще залишаються маловідомими землями для європейського мандрівника. Щоб відкрити їхню туристичну привабливість для італійців, у Римі влаштували ознайомчу конференцію за підтримки посольств України та Білорусі. Основним організатором події виступила італійська турфірма «Urartu travel», яка чи не єдина в Італії спеціалізується на подорожах до країн колишнього Радянського Союзу. У комфортному конференц-залі продемонстрували мальовничі відео з докладними поясненнями про культурно-економічні, історичні особливості України й Білорусі. Йшлося навіть про характеристику ландшафту в східному Донбасі та в західній Галичині. І на закінчення як бренд країни – фото футболіста Андрія Шевченка, найвідомішого українця в Італії. «Я би поїхала до Києва, бо мені дуже сподобалися відеокартинки із золотавими куполами церков. Мені здається, що це дуже гарне місто. Мінськ виглядає сучаснішим містом. Як на мене, Київ – більш привабливий», – поділилася враженнями місцева італійка. Вона поверталася додому з оберемком календарів та туристичних путівників про Україну іноземними мовами. Хтозна, чи справді вибереться італійка у літню відпустку на схили Дніпра? Чи обере престижніший, хоч і дорожчий маршрут до Санкт-Петербурга або в Дубаї? Принаймні на цій конференції її намагалися переконати на користь українсько-білоруського турне. Керівник агентства «Urartu travel» Наїрі Кірініан зазначила: «На жаль, донині в Італії згадували переважно сумні факти з історії України та Білорусі. Говорять завжди про Чорнобиль, про хворих дітей, сиріт і заробітчанок. Нам було прикро від цього, знаючи багату історію, архітектуру і культуру двох християнських країн в центрі Європи. І, на жаль, європейці не мають уявлення про красу цих країн».
Жодного українського туроператора не було Ознайомчий офіційний захід про туристичні можливості України – велика рідкість для Італії. Як сказав представник українського посольства, це була перша цеглина, закладена для практичної співпраці в галузі туризму між двома сторонами. Щоправда, присутні (а їх було обмаль, від сили чотири десятка осіб) не почули запрошення від жодного туристичного оператора з України. Українські фахівці з туризму на відміну від білоруських колег не спромоглися дістатися до Італії, щоб рекламувати свою країну іноземцям. Перший секретар Посольства України в Італії Ігор Брусило з цього приводу зауважив: «Цьогоріч через економічні труднощі зменшується фінансова можливість, скерована на рекламу. Друге питання важливо взяти до уваги: українські турагентства працювали на вивезення туристів із України. На жаль, на професійному рівні нині немає компанії ні державної, ні приватної, яка б спеціалізувалася на прийомі іноземних туристів саме в Україну. Над цим можна працювати. Вважаю, що буде особливий інтерес до розвитку сектору напередодні футбольного чемпіонату Євро-2012». Щовесни у Римі проходить міжнародний туристичний салон, куди з’їжджаються професійні делегації для представлення своїх країн на італійському ринку турпослуг. Україну формально презентує лише дипломатичне представництво, як зрозуміло, нефахова установа з питань туризму.
Окрім Андрія Шевченка є ще величніший Тарас Шевченко Марно шукати статистику, скільки італійців відвідують Україну, не беручи до уваги родичів українців, одружених із громадянами Італії. «Італійців до України приїздить дуже багато, – зауважив Ігор Брусило, – але хто їде з туристичною метою, а хто ні, сказати важко». Так і залишаються на сьогодні основними гідами по Україні заробітчани та українські дружини італійських чоловіків. Задовольняючи допитливість місцевого населення, вони перші розповідають, що на Поліссі домогосподарки також користуються пральними машинками, і що Новий рік українці святкують разом із усім світом, і що окрім Андрія Шевченка є ще величніший Тарас Шевченко.
Наталка Кудрик Джерело: "Радіо Свобода"
|